- mestres o professors d’una mateixa etapa i
- mestres i professor en grups interetapes.
En el nivell intraetapa caldrà identificar i consensuar, a partir de la pròpia experiència i dels recursos que es faciliten a les activitats, les competències crítiques relacionades amb el treball en grup: caldrà concretar quins seran els objectius, per a què, quan i com.
En paral·lel, el treball interetapes haurà de revisar la possible continuïtat en la seqüència de continguts, per aconseguir la millora del nivell de competències en passar d’una etapa a la següent.
Per tal d’aconseguir el que ens hem proposat caldrà desenvolupar les següents activitats seqüenciades en aquest calendari:
Activitat | Durada | Dia |
Activitat 1 | 1h | Dilluns |
Activitats 2/3 | 1h | |
Activitat 4 | 6h | Dimarts Dimecres |
Activitat 5 | 4h | Dijous |
Activitat 6 | 2h | Divendres |
Avaluació | 1h | Divendres |
Total | 15 h | Setmana de juliol de l’Escola d’Estiu |
Activitat 1
- L’objectiu d’aquesta activitat és que us presenteu als altres participants d’aquest curs.
- Desenvolupament: Per això, heu d’emplenar el vostre perfil en aquest document
Activitat 2
- L’objectiu d’aquesta activitat és que definiu el perfil dels alumnes del vostre nivell.
- Desenvolupament: Cada etapa disposarà d’un espai diferenciat però que tothom podrà accedir a llegir. En aquest espai sols podreu deixar missatges de 160 caràcters. Per tant, haureu de ser molt concrets i sintètics. (Feu clic a la vostra etapa)
- L’objectiu d’aquesta activitat és que formeu grups inter-etapes
- Desenvolupament: A partir del que has llegit a les presentacions, inscriu-te en un dels grups de treball
- Activitat 4a:
- L’objectiu d’aquesta activitat és que reflexioneu sobre què espereu del treball col·laboratiu entre els alumnes de l’etapa on desenvolupeu la vostra tasca.
- Desenvolupament: Aneu evocant el què penseu i el què espereu del treball col·laboratiu en la vostra etapa a través d’un mapa de conceptes
- Activitat 4b:
- L’objectiu d’aquesta activitat és que feu un treball col·laboratiu entre els diferents membres de les diferents etapes per tal que seqüencieu el treball col·laboratiu entre els alumnes de les diferents etapes.
- Desenvolupament: consulteu els recursos i feu un possible llistat de les característiques del treball col·laboratiu en un document (dibuix de Google). Als requadres de la dreta mireu de sintetitzar quines d’aquestes característiques es donarien a cada etapa. Concreteu una data per tal de fer una reunió sincrònica i comentar les aportacions fetes. Recordeu que podeu fer servir el xat que teniu a la banda dreta del document.
- L’objectiu d’aquesta activitat és que exposeu com heu seqüenciat per aconseguir les competències entre les diferents etapes
- Desenvolupament: podeu accedir i editar cada grup el seu document.
- Recordeu que tot el que editeu quedarà publicat al blog.
Activitat 6:
- L’objectiu d’aquesta activitat és que els grups puguin contrastar les diverses propostes i reflexionar conjuntament sobre la idoneitat de les mateixes.
- Desenvolupament: cada grup, o component del grup, consultarà les propostes dels altres grups i les comentarà, a través dels comentaris del blog, de forma constructiva per tal d’arribar a un enriquiment mutu.
Recursos
- Article Viquipèdia: Treball col·laboratiu
- Currículum batxillerat (vegeu competències generals)
- Currículum d'educació infantil
- Currículum educació primària (vegeu competències instrumentals)
- Currículum educació secundària obligatòria
- Escriptura en col.laboració, autoavaluació i avaluació d’iguals
- Generalitat de Catalunya: El futur del treball col·laboratiu i les seves eines:
- Normes ISTE (a Eduteka)
- Normes UNESCO (a Eduteka)